[PERSBERICHT] Hart boven hard wil wake tegen Pegida

Hart boven Hard en Kif Kif nodigen alle verenigingen en burgers die kiezen voor een warme, vreedzame en solidaire samenleving uit aan deze wake deel te nemen. Geen Pegida in Antwerpen.
[PERSBERICHT] Hart boven hard wil wake tegen Pegida

Als Pegida een manifestatie houdt tegen de islam, laat ons dan bewijzen dat Antwerpen daadwerkelijk een stad is van iedereen, ongeacht afkomst of religie’

Burgerplatform op de bres voor solidaire samenleving

Hart boven hard roept alle Antwerpenaren op om 26 januari bijeen te komen.  ‘Als Pegida een manifestatie houdt tegen de islam, laat ons dan bewijzen dat  Antwerpen daadwerkelijk een stad is van iedereen, ongeacht afkomst of religie,’ klinkt het.

Hart boven Hard Antwerpen organiseert op 26 januari in Antwerpen een wake die staat voor  vrede en verdraagzaamheid.  ‘Zo willen we op een passende en positieve manier een signaal geven dat in onze  samenleving iedereen zijn plaats heeft en krijgt, vanuit gelijkwaardigheid,’ zegt Ciska Hoet, woordvoerster van Hart boven Hard Antwerpen.

Aanleiding voor de organisatie van de wake is de oproep van de Duitse anti-islambeweging om zaterdag 24 januari in Antwerpen op straat te komen. ‘De wake is een onmiddellijk en duidelijk antwoord aan diegenen die verdeeldheid en haat willen zaaien op basis van afkomst of religie. We willen niet dat het Duitse Pegida geïmporteerd wordt in Antwerpen,’ klinkt het.

Iedereen uitgenodigd

Hart boven Hard nodigt alle verenigingen en burgers die kiezen voor een warme, vreedzame en solidaire samenleving uit aan deze wake deel te nemen.

Afspraak 26 januari om 18h30 aan het Steen in Antwerpen

Blijf of de hoogte via dit Facebook Event