[Persbericht] "Limburg Sterk Divers zoekt jouw creativiteit"

Limburg is Sterk Divers. Daar zijn we fier op, en dat willen het provinciebestuur en verschillende adviesraden laten zien. Daarom vragen we aan alle creatieve Limburgers (groot en klein) om een kunstwerk te maken waarin je toont wat voor jou diversiteit betekent.

Limburg Sterk Divers zoekt jouw creativiteit

Maak een kunstwerk dat diversiteit uitstraalt!

Limburg is Sterk Divers.  Daar zijn we fier op, en dat willen het provinciebestuur en verschillende adviesraden laten zien.  Daarom vragen we aan alle creatieve Limburgers (groot en klein) om een kunstwerk te maken waarin je toont wat voor jou diversiteit betekent. En door op 9 juni de dag van diversiteit te komen vieren op de Grote Markt van Hasselt.

Gedeputeerde van Welzijn, Mieke Ramaekers: "Het provinciebestuur zet in op een diversiteitsbeleid.  Daarbij heeft het oog voor alle vormen van diversiteit: van levensbeschouwing, sekse, geaardheid, leeftijd, handicap, afkomst,? Maar het gaat ook in dialoog met vertegenwoordigers van diverse groepen die zich in een aantal adviesraden hebben vertegenwoordigd.  Deze adviesraden willen Limburg tonen hoe verrijkend diversiteit wel niet kan zijn.  Maar ze willen ook iedereen daarover laten nadenken.  Vandaar de oproep: maak met een groepje iets tastbaars rond het thema diversiteit, en stuur het ons op.  Wie weet win je een prachtige prijs!"

Wie wil deelnemen, bezorgt ten laatste op 30 mei een foto van zijn kunstwerk aan [email protected]   Zo kan je tot ? 500 winnen.
Er zijn 3 juryprijzen, en 1 publieksprijs te winnen.

De prijsuitreiking vindt plaats op 9 juni tussen 15 en 18 uur op de Grote Markt van Hasselt.
Je kan dan de kunstwerken bekijken en krijgt er een spetterende show van originele acts bovenop: een multiculturele battle van muziek en dans, een Chinese regenboogdraak, en nog veel meer.
Gastvrouw is Frieda Van Wijck.

Je vindt alle informatie over de actie op onze website: www.limburg.be/sterkdivers

Limburg Sterk Divers is een initiatief van de Afdeling Gelijke Kansen, de Limburgse Vrouwenraad, de Limburgse Gehandicaptenadviesraad, de Limburgse Holebi- en transgenderadviesraad, de Limburgse Integratieraad en de Provinciale Raad Ouderen.

Bieke Jongen
Communicatieverantwoordelijke