Veroorzaken vreemde namen angst of is Coca-Cola een slechte reclamemaker?

Hoewel Fikry El Azzouzi Cola een wansmakelijk drankje vindt, werpt hij toch zijn licht op de nieuwe reclame-actie van de frisdrankgigant.
Veroorzaken vreemde namen angst of is Coca-Cola een sle

Mijn Coca-Cola zuipende vrienden zijn door frisdrank pafferig en vadsig geworden

 

Ik vond Cola altijd al een wansmakelijk drankje. Maar nu verspreidt Coca-Cola gepersonaliseerde flesjes voor: Kevin, Sophie, Thomas en ga zo maar voort. Maar Ali, Osama (mooie naam, trouwens) en Fatima zijn ze blijkbaar vergeten.

Veroorzaken vreemde namen zoveel angst of zijn het slechte reclamemakers?

De naam Mohammed ligt gevoelig en andere vreemde namen zijn blijkbaar de moeite niet waard. Konden ze echt geen Ahmed, Leyla of Osama op een flesje zetten? Oké, Osama ligt ook een beetje gevoelig. Maar denkt 's werelds grootste frisdrankenproducent nu echt dat de blikjes spontaan zullen ontploffen?

Zijn ze vergeten dat hun frisdrank vooral gedronken wordt door de lagere sociale klasse? Voor zover ik weet barst het bij de lagere sociale klasse van de vreemde namen. Voor zover ik weet drinkt het merendeel geen alcohol maar... frisdrank.

De campagnes van Coca-Cola hebben altijd iets elitairs gehad. Altijd gaat het over de welgestelde blanke middenklasser. Daarom is het beter om je naam niet op een flesje te zien staan. Ik snap niet wat daar hip aan is.

Ik vond Cola altijd al een onsmakelijk drankje. Bij de eerste slok begint mijn maag al op het slagveld van Aleppo te lijken. Daarna krijg ik oprispingen. Iedereen weet dat een boer soms harder kan ruiken dan een scheet. Niet dat die van mij zo slecht ruiken.

Wat? Alsof jullie lichaamsfuncties zo optimaal functioneren. Eigenlijk is Cola vergif. Ik weet dat er verschillende gradaties zijn in gif. Zo is er gif waar je meteen van bezwijkt. En er is gif dat in je lichaam sluipt, dat een mild verslavende werking heeft en zorgt voor obesitas. Wat toch een van de grootste gezondheidsproblemen in onze samenleving is.

Ik zie het aan mijn Coca-Cola zuipende vrienden die door frisdrank pafferig en vadsig zijn geworden. Mijn vrienden zijn een stelletje vette varkens met suikerziekte geworden. Als ze de trap oplopen raken ze al buiten adem en beginnen ze zachtjes om hun moeder te kreunen. Aan hun tanden te zien is de strijd in Aleppo al afgelopen en zijn ze volop bezig met de heropbouw van bruggen aan hun gebit. Je begrijpt dat ik deze keer geen namen noem.

Maar ja, mijn vrienden vinden het drankje waarvan de smaak door massa's suiker wordt gemaskeerd, o zo heerlijk. Het is niet dat ik elke dag appels eet, maar mijn lichaam is een geschenk van God.

Omdat ik met de gezondheid van mijn vrienden inzit en bij uitbreiding de hele mensheid, vind ik dat Coca-Cola geboycot moet worden. In supermarkten, in winkels, overal vind je rekken volgestouwd met de grote leider in frisdranken. Zoals vele multinationals is The Coca-Cola Company een grote vijand van de vrije markt. Ze eist een exclusieve plaats op en geeft de kleinere spelers niet de kans om hun frisdranken te stallen in de supermarkt. Daarom ga ik wat reclame maken. Je hebt Turka Cola, River Cola (ook bekend als Crisis Cola), Mecca Cola en ga zo maar voort. Allemaal even wansmakelijk en ze helpen de gezondheid niet vooruit. Maar Coca-Cola hoeft niet alle fouten zelf te maken. Gun de anderen ook een kans.

Ik ben benieuwd of ze in hun volgende campagnes nog steeds te laf zijn om vreemde namen te gebruiken die al helemaal niet vreemd meer zijn. Ik blijf in ieder geval Coca-Cola-vrij, tenzij ik een gepersonaliseerd flesje krijg.
 



Bijlage Grootte
fikry_0.jpg 171.53 KB