Zo ging de lancering van het nieuwe boek van Ish Ait Hamou

Het begon al meteen met heel vroeg uit de veren te kruipen om op het startpunt van de lancering van Ish’ nieuwe novelle te geraken. Om 9h kwamen pers en proeflezers namelijk al samen in het station van Oostende om een bijzondere trip naar Leuven te maken.
Zo ging de lancering van het nieuwe boek van Ish Ait Ha

Tijdens een signeersessie nam Ish de tijd om met de lezers al eens kort over het boek in gesprek te gaan.

 

Op 24 januari lanceerde Ish Ait Hamou zijn nieuwe novelle, "Als je iemand verliest die je niet kan verliezen". Een lancering op de trein, waar het verhaal uit zijn boek zich ook afspeelt.

09.00h

Het begon al meteen met heel vroeg uit de veren te kruipen om op het startpunt van de lancering van Ish’ nieuwe novelle te geraken. Om 9h kwamen pers en proeflezers namelijk al samen in het station van Oostende om een bijzondere trip naar Leuven te maken. Bij aankomst werd iedereen hartelijk onthaald met een warm ontbijt. Net voor vertrek kreeg iedereen dan een exemplaar van de novelle toegestopt om zich de komende 2 uur durende treintrip volledig te verdiepen in het verhaal van Sheila & Sulayman ( hoofdpersonages van de novelle), die net als de lezers die dag mekaar ontmoette op een trein. 

11.30h

Eens aangekomen in Leuven wachtte Ish ons op en je zag spontaan de zenuwen bij sommige fans opkomen. Na een kleine toespraak van de auteur, begaven we ons naar brasserie Kosmopol, waar we allemaal samen gezellig genoten van een lunch. Achteraf volgde een signeersessie waar hij de tijd nam om met de lezers al eens kort over het boek in gesprek te gaan. Ish sprak dan ook een mooie boodschap in voor onze Kif Kif redactie.

13.30h

Na de lunch wuifden we de trein uit die weer vertrok richting Oostende met de bende proeflezers, om een uitgebreide bespreking aan te gaan met Ish en vooral om in dialoog te treden over de verschillende thema’s in het boek, voornamelijk de problematiek rond psychologische problemen. Zo zetelt het boek in kader van de “Te Gek” campagne om dit thema beter bespreekbaar te maken in Vlaanderen.

Een unieke lanceringsactie met de perfecte setting was het. Het boek vertelt namelijk een gesprek tussen de hoofdpersonages dat plaatsvindt op de trein, die de auteur toeliet heel dicht bij zijn lezers te staan om van dichtbij de impact van zijn woorden te meten terwijl de lezers zich voor mekaar openstelden en er zich zo een mooie band ontwikkelde.