Het politieke succes van de N-VA in Vlaanderen is vooral te danken aan een goed verpakte boodschap van een sterke leider die via de media slim wordt uitgevent, stelt Ico Maly.
Op 23 juli 2012 laat N-VA haar migratiebarometer op de wereld los. Een zoveelste aflevering in een schijnbaar nooit eindigende voorcampagne. Ico Maly analyseert.
Ondanks de dominante positie van N-VA in het politieke veld is de Calimero-houding één van haar succesvolle retorische instrumenten. Ico Maly analyseert hoe de partij die retorische strategie tot op vandaag kan hanteren.
Op 9 juli 2012 is De Wever te gast bij de Vlaamse club De Warande. Voor deze club van invloedrijke Vlaamsgezinde zakenmensen en politici geeft hij er zijn 11 juli-speech. Ico Maly analyseert deze speech als onderdeel van de verkiezingscampagne van N-VA.
N-VA voerde in het voorjaar een ongemeen intensieve verkiezingscampagne. De Wever verscheen in heel Vlaanderen niet alleen op de gigantische verkiezingsborden, hij doorkruistte ook 'zijn Vlaanderen' als een echte rockster: met een tourbus, met een website met tourdata.
4 december 2011. De Wever maakt langs zijn neus weg bekend dat hij op dieet staat. Dat dieet is een fait divers. Of toch niet? Ico Maly betoogt dat met het dieet van De Wever de N-VA-campagne bijna een jaar voor de verkiezingen op gang is geschoten.
Op 14 oktober 2012 kiezen we nieuwe burgemeesters en schepenen in onze steden en gemeenten. Eén partij is echter eind 2011 al gestart met haar campagne, een regionale campagne bovendien: N-VA. Ico Maly (Universiteit Tilburg | Kif Kif) analyseert in de volgende weken de verkiezingscampagne van N-VA.